- Muhteşem resim nelerdir?
- İyi bir fotoğrafı ne oluşturur?
- İyi bir resim iyi mi çekilir?
- Kompozisyon
- Tenvir
- Odak
- Maruziyet
- Beyaz dengesi
- Son işleme
- Sıkça Sorulan Sorular
Hususiyet | Yanıt |
---|---|
Fotoğrafçılık ipuçları |
|
Temel fotoğrafçılık ipuçları |
|
Mükemmelliği yakalayın |
|
Fotoğrafçılık teknikleri |
|
Resim kompozisyonu |
|
II. İyi bir fotoğrafı ne oluşturur?
Bu soruya kararlı bir yanıt yoktur, bu sebeple iyi bir fotoğrafı neyin oluşturduğu özneldir. Sadece, daha iyi fotoğraflar çekmenize destek olabilecek birtakım genel ilkeler vardır.
Mühim bir unsur kompozisyondur. Bu, fotoğrafınızdaki öğelerin düzenlenmesi demektir, örnek olarak mevzu, arka plan ve ön plan. İyi oluşturulmuş bir resim görsel olarak cazibeli olacak ve izleyicinin gözünü mevzuya çekecektir.
Bir öteki mühim unsur ise aydınlatmadır. Işığın kalitesi ve yönü, fotoğrafınızın ruh halini ve hissini mühim seviyede etkileyebilir. Naturel fer çoğu zaman en iyisi olarak kabul edilir, sadece suni fer da müessir bir halde kullanılabilir.
Odaklanma da önemlidir. Keskin bir resim, bulanık bir fotoğraftan görsel olarak daha cazibeli olacaktır. Resim çekerken, mevzunuzun odakta olduğu için güvenli olun.
Pozlama, dikkate katılması ihtiyaç duyulan bir öteki faktördür. Pozlama, kamera sensörü tarafınca yakalanan fer miktarını anlatım eder. Doğru halde pozlanmış bir fotoğrafta ne fazlaca fazla ne de fazlaca azca fer olur.
Beyaz dengesi, doğru yapılması ihtiyaç duyulan bir öteki mühim ayardır. Beyaz dengesi, fotoğrafınızın renk sıcaklığını anlatım eder. Beyaz dengeniz yanlışsa, fotoğraflarınız fazlaca sıcak ya da fazlaca soğuk görünecektir.
En son, fotoğraflarınızı iyileştirmek için post-işleme kullanılabilir. Post-işleme, fotoğraflarınız çekildikten sonrasında düzenlenmesi ve iyileştirilmesi demektir. Post-işlemeyi, fotoğraflarınızın renklerini, kontrastını ve keskinliğini ayarlamak ve filtreler ve vinyetler benzer biçimde efektler eklemek için kullanabilirsiniz.
Bu ipuçlarını takip ederek gurur duyacağınız, daha iyi fotoğraflar çekebilirsiniz.
Muhteşem resim nelerdir?
IV. Kompozisyon
Kompozisyon, bir fotoğraftaki öğelerin düzenlenmesidir. Başarıya ulaşmış bir imaj oluşturmada en mühim faktörlerden biridir. İyi oluşturulmuş bir resim, izleyicinin gözünü mevzuya çekecek ve bir balans ve ahenk duygusu yaratacaktır.
Görsel olarak cazibeli bir resim kurmak için kullanılabilecek birçok değişik kompozisyon tekniği vardır. En yaygın kompozisyon öğelerinden bazıları şunlardır:
- Önder çizgiler
- Çerçeveleme
- Bakışım
- Olumsuz alan
- Üçte bir kuralı
Bu kompozisyon öğelerini anlayıp kullanarak hem görsel olarak cazibeli aynı zamanda mesajınızı müessir bir halde ileten fotoğraflar yaratabilirsiniz.
Kompozisyon hakkındaki daha çok data için makalemize bakın fotoğraf kompozisyonu.
V. Tenvir
Tenvir, fotoğrafçılığın en mühim unsurlarından biridir. Bir fotoğrafı yapabilir ya da bozabilir ve değişik ruh halleri ve efektler yaratmak için kullanılabilir. Üç ana tenvir türü vardır: organik, suni ve komplike.
Naturel fer, güneşten gelen ışıktır. En fazlaca yönlü tenvir türüdür ve muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir. Sadece, denetim edilmesi zor olabilir ve öngörülemez olabilir.
Suni fer, lambalar, flaşlar ve stüdyo ışıkları benzer biçimde suni kaynaklar tarafınca açılan ışıktır. Naturel ışıktan daha denetim edilebilirdir, sadece hem de daha sert ve hoş olmayan da olabilir.
Karma tenvir, organik ve suni ışığın birleşimidir. Daha dengeli ve hoş bir fer yaratmak için kullanılabilir.
Bir tenvir deposu seçerken aşağıdaki faktörleri göz önünde bulundurmanız icap eder:
- Işığın yönü
- Işığın yoğunluğu
- Işığın renk sıcaklığı
Işığın yönü, ruh halini ve fotoğrafın genel hissini etkileyebilir. Örnek olarak, taraftan ışıkla çekilen bir resim daha trajik bir tesir yaratabilirken, önden ışıkla çekilen bir resim daha hoş bir tesir yaratabilir.
Işığın yoğunluğu da ruh halini ve fotoğrafın genel hissini etkileyebilir. Parlak ışıkla çekilen bir resim daha enerjik ve canlı bir tesir yaratabilirken, loş ışıkla çekilen bir resim daha kasvetli ve esrarlı bir tesir yaratabilir.
Işığın renk sıcaklığı da ruh halini ve fotoğrafın genel hissini etkileyebilir. Sıcak ışıkla çekilen bir resim daha davetkar ve rahatlatıcı bir tesir yaratabilirken, soğuk ışıkla çekilen bir resim daha trajik ve esrarlı bir tesir yaratabilir.
Yukarıdaki faktörleri göz önünde bulundurduğunuzda, fotoğrafınız için en iyi kararı veren şeyi görmek için değişik ışıklandırma düzeneklerini denemeye başlayabilirsiniz. Ek olarak ışığın yönünü, yoğunluğunu ve renk sıcaklığını denetlemek için difüzörler, reflektörler ve jeller benzer biçimde fer değiştiricileri de kullanabilirsiniz.
BİZ. Odak
Odaklanma, fotoğrafçılığın en mühim unsurudur. Resim çekerken, mevzunun odakta olduğu için güvenli olmanız icap eder. Bunu yapmanın birkaç değişik yolu vardır.
Odaklanmanın bir yolu, kameranızdaki otomatik odaklama hususi durumunu kullanmaktır. Bu, kameraya en yakın nesneye otomatikman odaklanır. Sadece, nesne çerçevenin merkezinde değilse otomatik odaklamayı geçersiz kılmanız gerekebilir.
Odaklanmanın bir öteki yolu da kameranızı manuel olarak odaklamaktır. Bu, nesne netleşene kadar lens üstündeki odak halkasını döndürerek yapılır. Manuel odaklama, otomatik odaklamadan daha hassastır, sadece daha çok süre ve gayret gerektirir.
Mevzunuza odaklandıktan sonrasında, odağı kilitlemeniz icap eder. Bu, deklanşör düğmesine yarım basarak yapılabilir. Bu, fotoğrafı çektiğinizde odak noktasının değişmesini önleyecektir.
Odaklanma, fotoğrafçılığın en mühim unsurlarından biridir, bundan dolayı doğru halde yapmak için süre ayırmak önemlidir. Bu ipuçlarını takip ederek, fotoğraflarınızın keskin ve odaklanmış olduğu için güvenli olabilirsiniz.
VII. Maruziyet
Pozlama, kameranızın sensörüne ulaşan fer miktarıdır. Üç unsur tarafınca belirlenir:
Diyafram: Diyafram, ışığın geçişine müsaade eden lensteki açıklıktır. Diyafram ne kadar büyükse, o denli fazla fer içeri girer ve deklanşör hızının o denli kısa olması icap eder.
Enstantane hızı: Enstantane hızı, deklanşörün aleni olduğu ve sensörü ışığa maruz bıraktığı süre miktarıdır. Enstantane hızı ne kadar kısa olursa, o denli azca fer içeri girer ve imaj o denli karanlık olur.
ISO: ISO, sensörün ışığa olan duyarlılığıdır. ISO ne kadar yüksekse, sensör ışığa o denli kırılgan olur ve imaj o denli parlak olur.
Bu üç unsur arasındaki ilişki pozlama üçgeni olarak bilinir. Diyafram açıklığını, deklanşör hızını ve ISO’yu ayarlayarak görüntünüzün pozlamasını denetim edebilir ve değişik efektler yaratabilirsiniz.
Doğru pozlama iyi mi elde edilir:
Resim makinenizdeki pozometreyi kullanın: Pozometre, dilediğiniz pozlama için doğru diyafram açıklığı, enstantane hızı ve ISO kombinasyonunu belirlemenize destek olacaktır.
Manuel modda çekim yapın: Manuel mod, kameranızın pozlama ayarları üstünde daha çok denetim sahibi olmanızı sağlar. Bu, dilediğiniz efekti yaratmak için pozlamayı ince ayarlamanıza imkan tanır.
Pozlama telafisini kullanın: Pozlama telafisi, görüntünüzün pozlamasını pozitif yönde ya da olumsuz yönde ayarlamanıza imkan tanır. Bu, kameranızdaki pozlama ölçer yanlış olduğunda ya da muayyen bir efekt kurmak istediğinizde faydalı olabilir.
Yaygın maruz kalma sorunları:
Azca Pozlama: Azca pozlama, sensöre fazlaca azca fer vardığında meydana gelir. Bu, fazlaca azca ayrıntıya haiz karanlık, bulanık bir görüntüyle sonuçlanabilir.
Aşırı pozlama: Aşırı pozlama, sensöre fazlaca fazla fer vardığında meydana gelir. Bu, ayrıntısı olmayan parlak, nefes bir görüntüyle sonuçlanabilir.
Maruziyet problemlerinden iyi mi kaçınılır:
Resim makinenizdeki pozometreyi kullanın: Pozometre, azca pozlamayı ve aşırı pozlamayı önlemenize destek olacaktır.
Manuel modda çekim yapın: Manuel mod, kameranızın pozlama ayarları üstünde daha çok denetim sahibi olmanızı sağlayarak, kifayetsiz pozlamayı ve aşırı pozlamayı önlemenize destek olabilir.
Pozlama telafisini kullanın: Pozlama telafisi, azca pozlamayı ya da aşırı pozlamayı düzeltmenize destek olabilir.
:
Pozlama, fotoğrafçılığın en mühim yönlerinden biridir. Pozlama üçgenini ve iyi mi kullanılacağını anlayarak, görüntülerinizin pozlamasını denetim edebilir ve dilediğiniz etkiyi yaratabilirsiniz.
Beyaz dengesi
Beyaz dengesi, dijital bir görüntünün renk sıcaklığını beyaz nesnelerin beyaz görünmesi için ayarlama işlemidir. Beyaz dengesi doğru olduğunda, görüntüdeki renkler doğru ve gerçeğe yakın olacaktır.
Beyaz dengesini ayarlamanın iki yolu vardır: manuel ve otomatik. Manuel beyaz dengesi çoğu zaman stüdyo benzer biçimde kontrollü bir ortamda çekim yaparken kullanılır. Otomatik beyaz dengesi ise dış mekanlar ya da ev benzer biçimde muhtelif koşullarda çekim yaparken kullanılır.
Beyaz dengesini manuel olarak ayarlamak için kameranızdaki beyaz dengesi ön ayarlarını kullanabilir ya da hususi beyaz dengesi ayarını kullanabilirsiniz. Beyaz dengesi ön ayarlarını kullanmak için, çekim yapmış olduğunuz fer koşullarına en müsait ön ayarı seçmeniz yeterlidir. Hususi beyaz dengesi ayarını kullanmak için, beyaz bir nesnenin fotoğrafını çekmeniz ve arkasından beyaz dengesini ayarlamak için ortaya çıkan görüntüyü kullanmanız icap eder.
Otomatik beyaz dengesi modunda çekim yaparken, kameranız değişik fer koşullarını telafi etmek için beyaz dengesini otomatikman ayarlayacaktır. Bu, muhtelif koşullarda çekim yapıyorsanız destek olabilir, sadece devamlı doğru değildir. Görüntülerinizdeki renklerin doğru olmadığını ayrım ederseniz, beyaz dengesini manuel olarak ayarlamanız gerekebilir.
Beyaz dengesi fotoğrafçılığın mühim bir parçasıdır ve görüntülerinizin kalitesinde büyük bir ayrım yaratabilir. Beyaz dengesinin iyi mi ayarlanacağını anlayarak daha doğru ve görsel olarak cazibeli fotoğraflar çekebilirsiniz.
IX. Son işleme
Son muamele, dijital fotoğrafların çekildikten sonrasında düzenlenmesi ve geliştirilmesi sürecidir. Bu, kırpma, pozlamayı ayarlama, filtre ekleme ve lekeleri yok etme benzer biçimde muhtelif adımları içerebilir. Son muamele, bir fotoğrafın standardını iyileştirmek, çekim periyodu esnasında meydana getirilen hataları düzeltmek ya da daha yaratıcı ve sanat içerikli bir imaj kurmak için kullanılabilir.
Adobe Photoshop, Lightroom ve Capture One benzer biçimde post-işleme için kullanılabilecek birçok değişik yazılım programı vardır. Her programın kendine has kuvvetli ve sıska yönleri vardır, bu yüzden ihtiyaçlarınıza ve yetenek seviyenize müsait olanı kura çekmek önemlidir.
Son işleme, fotoğrafçılığınızı bir üst seviyeye taşımanın mükemmel bir yolu olabilir. Sadece, son işlemenin fena fotoğrafçılığı gizlemek için kullanılmaması icap ettiğini unutmamak önemlidir. Son işlemeye başlamadan ilkin fotoğraflarınızın kalitesinden memnun değilseniz, düzenlemeye başlamadan ilkin çekim becerilerinizi geliştirmeye çalışmalısınız.
Fotoğraflarınızı sonradan işlemek için birtakım ipuçları:
- Özgün fotoğrafınızın bir kopyasını yaparak başlayın. Bu, herhangi bir hata yapmış olursanız orijinaline geri dönmenizi elde edecektir.
- Hafifçe bir dokunuş kullanın. Post-işlemede aşırıya kaçmak kolaydır, bundan dolayı fotoğraflarınızın organik görünmemesine dikkat edin.
- Değişik ayarlar ve efektler kontrol edin. Fotoğraflarınızı sonradan işlemenin doğru ya da yanlış bir yolu yoktur, bundan dolayı beğendiğiniz bir yoldam bulana kadar kontrol edin.
- Yardım istemekten korkmayın. Fotoğraflarınızı iyi mi sonradan işleyeceğinizden güvenli değilseniz, çevrimiçi ve kütüphanelerde bir takım kaynak mevcuttur.
S: Yeni başlayanlar için en iyi kamera hangisidir?
A: Bu soruya tek bir yanıt yoktur, bu sebeple yeni başlayanlar için en iyi kamera bireysel ihtiyaçlarınıza ve bütçenize bağlı olacaktır. Sadece yeni başlayanlar için iyi seçenekler içinde Canon EOS Rebel T7, Nikon D3500 ve Sony Alpha a6000 bulunur.
S: Yeni başlayanlar için en iyi lens hangisidir?
A: Yeni başlayanlar için en iyi lens, yapmak dilediğiniz fotoğrafçılık türüne bağlı olacaktır. Sadece, yeni başlayanlar için birtakım iyi seçenekler içinde Canon EF 50mm f/1.8 II, Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G ve Sony FE 35mm f/1.8 bulunur.
S: Fotoğrafçılığı öğrenmenin en iyi yolu nelerdir?
Fotoğrafçılığı öğrenmenin birçok değişik yolu vardır, sadece en iyi yöntemlerden bazıları fotoğrafçılık dersi almak, fotoğrafçılık kitapları ve dergileri okumak ve çevrimiçi eğitimler izlemektir.
0 Yorum