II. Mürekkep Boyama
III. Mürekkep Boyama İçin Araçlar ve Malzemeler
IV. Mürekkep Boyama Teknikleri
V. Mürekkep Resimde Kompozisyon
VI. Mürekkeple Renklendirme
VII. Mürekkep Resimde Fer ve Gölge
VIII. Mürekkep Resimde Doku
IX. Mürekkep Resimde Hareket
Genel Sorular
Hususiyet | El Mürekkebi | Parmak boyama | Mürekkep Sanatı | Akışkan Sanat | Soyut Sanat |
---|---|---|---|---|---|
Orta | Mürekkep | Parmaklar | Mürekkep | Mürekkep ve Su | Mürekkep ve Öteki Malzemeler |
Aletler | Fırçalar, Mürekkep Taşları, vb. | Parmaklar | Fırçalar, Mürekkep Taşları, vb. | Damlamalar, Dökmeler, vb. | Damlamalar, Dökmeler, vb. |
İşlem | Fırçayı mürekkebe batırıp yüzeye uygulayın | Mürekkebi yüzeye icra etmek için parmakların kullanılması | Mürekkebin fırça yahut öteki araçlarla yüzeye uygulanması | Mürekkebin yüzeye damlamasına yahut dökülmesine izin vermek | Mürekkep ve öteki malzemelerle soyut şekiller ve formlar oluşturma |
Yoldam | Geleneksel, Çağıl, Soyut, vb. | Figüratif, Soyut, vb. | Geleneksel, Çağıl, Soyut, vb. | Soyut | Soyut |
Uygulamalar | Fotoğraf, Hat vb. | Fotoğraf, Çizim vb. | Fotoğraf, Baskı vb. | Fotoğraf, Heykel vb. | Fotoğraf, Heykel, Enstalasyon vb. |
II. Mürekkep Boyama
Mürekkep resminin Çin’de MÖ 4. yüzyıla kadar uzanan uzun ve köklü bir geçmişi vardır. Bu zamanda, is ve hayvan tutkalından yapılma bir fırça ve mürekkep kullanılarak malum ilk mürekkep resimleri yaratılmıştır. Bu erken devre mürekkep resimleri çoğu zaman dini ve içsel temaları tasvir etmek için kullanılırdı ve Çin genelinde hızla popüler hale geldiler.
10. yüzyılda mürekkep boyama, Kore ve Japonya da dahil olmak suretiyle Asya’nın öteki bölgelerine yayılmaya başladı. Bu ülkelerde mürekkep boyama, çoğu zaman manzaraları ve tabiat sahnelerini tasvir etmek için kullanılan kendine has bir yoldam geliştirdi.
19. yüzyılda mürekkeple fotoğraf sanatı Avrupa ve ABD’ya tanıtıldı ve burada sanatçılar ve sanat koleksiyoncuları içinde hızla popüler oldu. Günümüzde mürekkeple fotoğraf sanatı hala dünyanın birçok ülkesinde uygulanıyor ve yaratıcılığı ve duyguyu anlatım etmek için popüler bir çalgı olmaya devam ediyor.
III. Mürekkep Boyama İçin Araçlar ve Malzemeler
Mürekkep boyama için gerekseme duyacağınız araçlar ve malzemeler, yapmış olduğunuz boyama stiline bağlı olarak değişecektir. Sadece, gerekseme duyacağınız birtakım temel malzemeler şunlardır:
- Mürekkep
- Fırçalar
- Kağıt
- Mürekkep taşları, su damlalıkları ve paletler benzer biçimde öteki isteğe bağlı malzemeler
Mürekkep, mürekkep boyama için en mühim araçtır. Her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik mürekkep türü mevcuttur. Seçeceğiniz mürekkep türü, yapmış olduğunuz boyama stiline bağlı olacaktır.
Fırçalar mürekkep boyama için de eğer olmazsa olmazdır. Her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik fırça türü mevcuttur. Seçeceğiniz fırça türü, yapmış olduğunuz boyama stiline ve yarattığınız resmin boyutuna bağlı olacaktır.
Kağıt, mürekkep boyama için bir öteki mühim araçtır. Seçeceğiniz kağıt türü, yapmış olduğunuz boyama stiline ve oluşturduğunuz resmin boyutuna bağlı olacaktır.
Düşünebileceğiniz öteki isteğe bağlı malzemeler içinde mürekkep taşları, su damlalıkları ve paletler bulunur. Mürekkep taşları, mürekkebi ince bir toz haline getirmek için kullanılır. Su damlalıkları, değişik renk tonları kurmak için mürekkebe su eklemek için kullanılır. Paletler, renkleri karıştırmak ve mürekkebi saklamak için kullanılır.
Malzemelerinizi topladıktan sonrasında mürekkeple boyamaya başlamaya hazırsınız!
IV. Mürekkep Boyama Teknikleri
Mürekkep boyama, fazlaca muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilen fazlaca yönlü bir ortamdır. Mürekkep boyamada kullanılan en yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:
- Damlatma: Bu teknik, mürekkebin kağıda damlatılmasını ve naturel olarak akıp yayılmasını ihtiva eder. Damlatma, soyut efektler yaratmak yahut bir resme doku eklemek için kullanılabilir.
- Sıçratma: Bu teknik mürekkebi kağıda sıçratmayı yahut sıçratmayı ihtiva eder. Sıçratma, narin olandan acıklı olana kadar muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir.
- Sürtme: Bu teknik, mürekkebi bir fırça yahut başka bir araçla kağıda sürtmeyi ihtiva eder. Sürtme, pürüzsüzden dokuluya kadar muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir.
- Karalama: Bu teknik, bir fırça yahut başka bir araçla mürekkebin kağıda çizilmesini ihtiva eder. Karalama, gevşekten kontrollüye kadar muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir.
- Çizim: Bu teknik, mürekkeple çizgiler ve şekiller çizmek için bir fırça yahut başka bir çalgı kullanmayı ihtiva eder. Çizim, gerçekçiden soyuta kadar muhtelif efektler kurmak için kullanılabilir.
Bunlar mürekkep resminde kullanılabilecek birçok teknikten bir tek birkaçı. Birazcık ergonomik yaparak, bu fazlaca yönlü ortamı kullanarak güzel ve etkisinde bırakan sanat eserleri yaratabilirsiniz.
V. Mürekkep Resimde Kompozisyon
Kompozisyon, nesnelerin, figürlerin ve renklerin yerleştirilmesi benzer biçimde bir sanat eserindeki öğelerin düzenlenmesidir. Mürekkep resminde kompozisyon, dengeli ve görsel olarak cazibeli bir imaj kurmak için esastır.
Mürekkep resmi yapmanın birçok değişik yolu vardır, sadece birtakım temel ilkeler başarı göstermiş bir sanat eseri yaratmanıza destek olabilir.
Evvela kompozisyonunuzun genel dengesini göz önünde bulundurun. Resminizdeki öğeler, bir ahenk ve görsel alaka duygusu yaratacak biçimde düzenlenmelidir. Bakışımlı yahut asimetrik kompozisyonlar kullanarak yahut resminizde bir odak noktası oluşturarak dengeyi sağlayabilirsiniz.
İkinci olarak, resminizdeki olumsuz alanı düşünün. Olumsuz alan, resminizdeki nesnelerin etrafındaki alandır. Olumlu alan kadar mühim olabilir ve resminizde derinlik ve hareket hissi yaratmaya destek olabilir.
En son, resminizdeki renkleri ve değerleri göz önünde bulundurun. Seçtiğiniz renkler ve değerler resminizde bir ruh hali yahut atmosfer yaratabilir ve ek olarak kompozisyonunuzdaki değişik unsurları vurgulamaya destek olabilir.
Kompozisyonun bu temel prensiplerini izleyerek, güzel ve görsel olarak cazibeli mürekkep resimleri yaratabilirsiniz.
VI. Mürekkeple Renklendirme
Renk, mürekkep resminin temel bir öğesidir ve muhtelif efektler ve ruh halleri yaratmak için kullanılabilir. Genel hatlarıyla, aleni renkler parlaklık ve belginlik hissi yaratmak için kullanılırken, koyu renkler gizem ve derinlik hissi yaratmak için kullanılır. Sadece, mürekkep resminde rengin iyi mi kullanılacağına dair emin ve katı kurallar yoktur ve renkle tecrübe etme yapmanın en iyi yolu basitçe değişik şeyler tecrübe etmek ve neyi beğendiğinizi görmektir.
Mürekkep resminde kullanılan en yaygın renklerden bazıları siyah, beyaz, gri, kırmızı, mavi ve sarıdır. Sadece yeşil, turuncu ve mor benzer biçimde öteki renkleri kullanmak da mümkündür. Mürekkep resminiz için renk seçerken, yaratmak arzu ettiğiniz genel etkiyi göz önünde bulundurmanız önemlidir. Örnek olarak, sakinlik ve durallık hissi yaratmak istiyorsanız, aleni, nefes renkler kullanmayı tercih edebilirsiniz. Coşku ve enerji hissi yaratmak istiyorsanız, parlak, canlı renkler kullanmayı tercih edebilirsiniz.
Renklerin kendilerine ayrıca, bu tarz şeyleri kağıda tatbik şekliniz de resminizin genel tesirini etkileyebilir. Örnek olarak, akıcı, jestsel vuruşlar kullanarak bir hareket hissi yaratabilir yahut renk katmanları kullanarak bir derinlik hissi yaratabilirsiniz. Ek olarak, benzersiz ve entresan efektler yaratmak için karıştırma, lekeleme ve sıçratma benzer biçimde değişik teknikler deneyebilirsiniz.
VII. Mürekkep Resimde Fer ve Gölge
Fer ve gölge mürekkep resminin temel unsurlarıdır ve muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilirler. Genel hatlarıyla fer, mürekkebin daha aleni tonlarıyla temsil edilirken, gölge daha koyu tonlarla temsil edilir. Sadece, fer ve gölgenin kullanıldığı muayyen yol, sanatçının istediği etkiye bağlı olarak değişebilir.
Mürekkep resminde fer ve gölge kullanmanın yaygın bir yolu derinlik hissi yaratmaktır. Bu, resimdeki nesneler üstünde vurgular ve gölgeler kurmak için bir fer deposu kullanılarak yapılabilir. Vurgular, nesnelerin seyirciye daha yakın görünmesini sağlarken, gölgeler daha uzakta görünmelerini sağlar.
Mürekkep resminde fer ve gölgeyi kullanmanın bir başka yolu da hareket hissi yaratmaktır. Bu, nesnelerin kenarlarını bulanıklaştırmak yahut hareket hissi yaratmak için değişik mürekkep tonları kullanmak benzer biçimde muhtelif teknikler kullanılarak yapılabilir.
En son, fer ve gölge bir ruh hali yahut atmosfer hissi yaratmak için de kullanılabilir. Örnek olarak, koyu gölgelerin hakim olduğu bir fotoğraf gizem yahut tansiyon hissi yaratabilirken, ışığın hakim olduğu bir fotoğraf ümit yahut sevinç hissi yaratabilir.
Fer ve gölgenin kullanması kompleks ve incelikli bir mevzudur ve bunu yapmanın tek bir doğru yolu yoktur. Sadece fer ve gölgenin temel prensiplerini anlayarak sanatçılar daha etken ve etkisinde bırakan mürekkep resimleri yaratabilirler.
Mürekkep Boyamada Doku
Doku, mürekkep resminin mühim bir öğesidir ve muhtelif şekillerde oluşturulabilir. Doku oluşturmanın bir yolu, her biri değişik bir vuruş türü üretecek değişik fırça türleri kullanmaktır. Doku oluşturmanın bir başka yolu da mürekkebi damlatarak, sıçratarak yahut lekeleyerek benzer biçimde değişik şekillerde uygulamaktır.
Doku, mürekkebe ayrıca kum, tuz yahut pirinç benzer biçimde değişik malzemeler kullanılarak da yaratılabilir. Bu malzemeler, pürüzlü yahut engebeli bir yüzey benzer biçimde muhtelif efektler yaratmak için mürekkebe eklenebilir.
Doku, bir mürekkep resminde derinlik ve gerçekçilik hissi yaratmak için kullanılabilir yahut daha soyut yahut gerçeküstü bir tesir yaratmak için kullanılabilir. Sizin için en iyi işe yarayan teknikleri bulmak için değişik doku oluşturma yollarını tecrübe etmek önemlidir.
Mürekkep boyama, hareket de dahil olmak suretiyle muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilen fazlaca yönlü bir ortamdır. Sanatçı, hareket andıran akıcı çizgiler ve şekiller yaratmak için mürekkebin akışkanlığını kullanabilir yahut hareket halindeymiş benzer biçimde gözüken daha sağlam formlar yaratmak için mürekkebin kalınlığını ve opaklığını kullanabilir.
Mürekkep resminde hareket yaratmanın bir yolu muhtelif fırça darbeleri kullanmaktır. Uzun, geniş darbeler bir nehrin yahut bir kuş sürüsünün hareketini ima edebilirken, kısa, kesik darbeler enerji ve coşku hissi yaratabilir. Sanatçı ek olarak hareketin yönünü belirtmek için fırça darbelerinin yönünü de kullanabilir. Örnek olarak, yukarı doğru açılı darbeler yukarı doğru hareketi ima edebilirken, aşağı doğru açılı darbeler aşağı doğru hareketi ima edebilir.
Mürekkep resminde hareket yaratmanın bir öteki yolu da mürekkebin kalınlığını ve opaklığını kullanmaktır. Kalınca, opak mürekkep, hareketsiz gözüken katı formlar yaratmak için kullanılabilirken, ince, sulu mürekkep, hareketi andıran daha akışkan formlar yaratmak için kullanılabilir. Sanatçı ek olarak, derinlik ve hareket hissi yaratmak için kalınca ve ince mürekkep arasındaki kontrastı kullanabilir.
Mürekkeple fotoğraf yapmak sıkıntılı bir ortamdır, sadece bununla beraber fazlaca ödüllendiricidir. Sanatçı, ergonomik yaparak mürekkebin akışkanlığını ve fazlaca yönlülüğünü kullanarak hareketin özünü eline geçiren güzel ve etkisinde bırakan resimler yaratmayı öğrenebilir.
S: El mürekkebi nelerdir?
A: El mürekkebi, çoğu zaman pigmentler ve bağlayıcılar benzer biçimde naturel malzemeler kullanılarak elle meydana getirilen bir mürekkep türüdür.
S: El mürekkebi kullanmanın yararları nedir?
A: El mürekkebi kullanmanın birçok faydası vardır, bunlardan bazıları şunlardır:
- Organik malzemelerden üretildiği için geleneksel mürekkeplere gore daha sürdürülebilir bir seçenektir.
- Geleneksel mürekkeplerde bulunmayan benzeri olmayan ve etkisinde bırakan bir özelliğe haizdir.
- Değişik renkler ve tekniklerle denemeler yapmanın mükemmel bir yoludur.
S: El mürekkebini iyi mi kullanabilirim?
A: El mürekkebi muhtelif şekillerde kullanılabilir, bunlar içinde şunlar yer alır:
- Çizim
- Tablo
- Kolaj
- Baskı sanatı
0 Yorum